کلینیک درد و جراحی بسته دیسک

کلینیک درد (pain clinic) برای درمان انواع دردهای حاد و مزمن ماهیچه‌ای– استخوانی، مفصلی، سرطانی و… تأسیس شده‌ است. پزشکان فوق ‌تخصص درد در کلینیک‌های درد، درد بیمار را درمان کرده یا به اندازه‌ای کاهش می‌دهند تا هرچه بیشتر به توانایی پیشین خود بازگشته و شرایط زندگی راحت‌تری برای بیمار فراهم شود. یکی از مهمترین خدمات کلینیک درد، جراحی بسته دیسک است.

Dr. Masoud Hashemi

Fellowship of pain
President of iranianpainsociety
Google Scholar Link here
Professor of Shahid Beheshti Medical Sciences University

آندوسکوپی دیسک

آندوسکوپی دیسک کمر و گردن

یکی از بهترین روش های درمان دیسک های بیرون زده استفاده از روشی نوین در درمان دیسک به نام آندوسکوپی است که به صورت کم تهاجمی و جراحی بسته انجام میشود.

تزریق دیسکوژل (ابسلوت ژل)

دیسکوژل ماده‌ای که در فضای دیسک تزریق می‌شود، این روش درمانی در بیمارانی‌ است که تمایل به عمل جراحی ندارند یا به‌علت بیماری‌های زمینه‌ای بیهوشی برایشان خطرناک است، کاربرد دارد.

کلینیک فوق تخصصی درد

در این مراکز جراحی ها و روش های درمانی کم تهاجمی اما بسیار موفق در زمینه مفاصل، دیسک های کمر و گردن، مشکلات ستون فقرات بدون آسیب به بافت عضله و عصب انجام میشود.

drmasoudhashemi
painprocedure
لیزر دیسک بدون جراحی
عکسبرداری از کمر
درمان عصب سه قلو
knee excersise

ورزشهای زانو برای کسانی که آرتروز دارند

ورزشهایی مناسب افرادی که به بیماری آرتروز زانو دچار شده اند، این ورزش ها تحت نظر دکتر و همراه با دیگر درمان های دارویی و تزریقی باید انجام شوند، دکتر سیدمسعود هاشمی با همکاری دانشگاه شهید بهشتی این تمرین های ورزشی را برای شما آماده کرده اند. آرتروز شایع ترین بیماری مفصلی است که از دهه سوم زندگی شروع میشود. اما در بیشتر بیماران علائم بالینی آن مشخص نمیشود. آرتروز زانو و دیگر مفاصل شروعی تدریجی و سیری پیشرونده دارد و سال به سال در صورت عدم رسیدگی بیشتر میشود و در اوج بیماری، بیمار باید تعویض مفصل زانو انجام دهد.

ورزشهای ویلیامز برای کمر

اگر شما هم به مشکلات و آسیب های کمر دچار باشید، حتما تا به حال نام ورزش‌ها یا تمرینات ویلیامز به گوشتان خورده است. بسیاری معتقدند انجام تمرینات و ورزش های ویلیامز تمرینات ورزشی تا حد زیادی در تسکین کمر درد موثر است و حتی می‌تواند باعث شوند که شما برای درمان خود نیازی به انجام عمل جراحی نداشته باشید و تنها با انجام دوره‌ای این تمرینات تا حد زیادی به بهبودی برسید.

• فلوشیپ کنترل و درمان درد
  • فلوشیپ کنترل و درمان درد – دردهای ستون فقرات
  • عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
  • فوق تخصص کنترل و درمان درد
  • از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دوره تکمیلی درد از فرانسه
  • عضو انجمن جهانی درد
  • عضو هیات مدیره انجمن بررسی و مطالعه درد ایران

بیش از 400 مقاله تایید شده (مشاهده در گوگل اسکولار)
رییس و سخنران  کنگره درد سال 1395
رییس و سخنران سومین کنگره بین المللی روش های کم تهاجمی در درمان درد 1397
رییس وبینار بین المللی سونوگرافی در پروسیجر های درد 1399
مولف کتاب هیچ دردی بی درمان نیست

بیمارستان لاله – کلینیک درد
مطب : خیابان شریعتی

درباره کلینیک درد بیشتر بدانید

در کلینیک‌ درد، نخست پزشکانِ فوق‌ تخصصِ درد با انجام ارزیابی و معاینهٔ دقیق، علت را شناسایی کرده و سپس تلاش می‌کنند با ترکیبی از درمان‌های دارویی، درد بیمار را کاهش دهند و درصورت نیاز، با تغییر میزان و نوع داروی مصرفی، نتیجه بهتری ایجاد کنند. در صورت نرسیدن به نتیجه مناسب، گام بعدی جراحی (باز یا بسته) است.

چنانچه درد از نواحی ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، بافت پیوندی و مفاصل باشد، «درد عمیق» نامیده می‌شود. تشنج ماهیچه‌ای و سردرد از این نوع درد هستند. معمولاً درد عمیق با طبیعت مبهم و سوزش همراه ‌است.

خدمات کلینیک درد

1. درمان درد
  2. تزریق دیسکوژل
  3. جراحی بسته دیسک

درد های ناحیه کمر و گردن در میان شایع ترین انواع درد قرار دارند. استفاده از روش های نو و تجهیزات به روز، سبب شده اند تا به راحتی و در دوره های کوتاه مدت این درد ها را درمان کنیم. تمرکز پزشکان، بر درمان و بهبود درد های متداول در قرن بیست و یکم است. امروز، تشخیص بیماری و گزینش راه درمان، نسبت به گذشته آگاهانه تر به وقوع می پیوندند. متخصصان درمان درد، با استفاده از شیوه های بسیار پیشرفته تلاش دارند تا به درمان علت اصلی شیوع درد بپردازند.

درمان درد، زیر نظر انجمن جهانی درد

کلینیک درد دکتر هاشمی، پایبند به اصول نوین در درمان و به کارگیری پارامتر های موثر در کنترل درد و کاهش طول درمان برای بیماران است. این کلینیک زیر نظر دکتر سید مسعود هاشمی، رئیس انجمن درد ایران مدیریت میشود. انجمن درد ایران تحت نظارت انجمن درد جهانی فعالیت گسترده و سازنده ای را در راستای درد های شایع در زمان حاضر آغاز نموده است.

انجمن درد ایران | لوگو انجمن درد

انجمن درد ایران چه اهدافی را دنبال می‌کند
انجمن درد ایران، انجمنی قدیمی‌ و زیر مجموعه انجمن جـهانی درد است. سیاست‌های انجمن جهانی درد نیز در جهان به ویژه در آموزش و شناساندن درد به پزشکان و مسئولان سیستم بهداشتی بسیار تاثیرگذار بوده است. کنگره‌ای که در زمینه درد برگزار شده است، تصمیم دارد علاوه بر آموزش کنترل درد به مسئولان نیز در این زمینه اطلاع رسانی کند. مسئولین از این جهت باید در این زمینه مـطلع باشند که در تصویب قوانین نقش دارند و بیمه‌ها باید از این خدمات حمایت کنند.وقتی رشته‌ای را وزارت بهداشت تصویب می‌کند باید بیمه‌ها نیز از آن حمایت کنند در حالی که این حمایت در حال حاضر صورت نمی‌گیرد

انجمن جهانی درد

In May 1973, University of Washington anesthesiology professor John J. Bonica convened an interdisciplinary group of pain researchers and clinicians to discuss the need for a professional organization dedicated to pain research and management. Dr. Bonica’s vision was to provide an egalitarian, interdisciplinary, and international forum to improve knowledge about pain, improve the education of health-care providers, and improve the care of patients.  IASP was incorporated on May 9, 1974

گام هایی که در راستای کلینیک درد برداشته ایم:

◽ درمان مفاصل، به کمک روش های درد کم تهاجم اما موفقیت آمیز

◽ درمان دیسک های مربوط به کمر و گردن

◽ مطالعه و درمان درد های مربوط به ستون فقرات، بدون آسیب رساندن به بافت اعصاب  و عضله

◽ درمان دیسک بدون استفاده از بیهوشی

◽ درمان دیسک بیرون زده، با استفاده از روش نوینی به نام آندوسکوپی دیسک

◽ درمان دیسک با روش های کم تهاجمی و با استفاده از جراحی بسته

سازمان جهانی درد و استفاده از شیوه های مدرن

اصولا در درمان درد، تمرکز بر درد های حاد و درد های مزمن قرار می گیرد. سازمان جهانی درد، روش های مختلفی را ارائه داده است که جایگزین روش های قدیمی و روش هایی با درصد موفقیت بسیار کم شده است. امروز هیچ مشکلی نیست که درمان نداشته باشد و بهبود نیابد. در درجه نخست، از روش های بدون تهاجمی، در مرحله دوم از روش های کمتر تهاجمی و در آخرین گام از درمان تهاجمی استفاده می شود. در کشور ما ایران، پیشرفت های پزشکی با الهام از پیشرفت کشور های اروپایی گام های اساسی برداشته اند. اما کلینیک های درمان درد، تنها چند سال است که پا به عرصه وجود گذاشته اند. با این حال تلاش گسترده ای در فرهنگ سازی و افزایش آگاهی جامعه بیماران صورت گرفته است.

کلینیک درد دکتر سید مسعود هاشمی

آیا نیاز به محیطی امن، پیشرفته و دنبال کننده دانش تخصصی روز دارید؟ کلینیک دکتر هاشمی همواره به عنوان محیطی زیر نظر یکی از برترین پزشکان کشور، پیشنهادات منحصر و موفقیت آمیزی برای شما خواهد داشت. دکتر هاشمی، دوره تخصصی فلوشیپ درد را در فرانسه گذرانده است و به عنوان شخصی شناخته می شود که برای نخستین بار از روش آندوسکوپی دیسک در ایران استفاده نمود. دکتر هاشمی از این شیوه مدرن و البته آزموده، برای درمان دیسک بیرون زده و تنگی کانال نخاعی استفاده نمود.

روزهای یکشنبه تا چهارشنبه مطب شریعتی ( بالاتر از پل رومی کوچه نبوی پ2 واحد1
روزهای چهارشنبه ساعت 3 تا 6 بیمارستان لاله کلینیک درد
روزهای شنبه ساعت 11 الی 6 کلینیک راد

عواقب عدم توجه به درد و به تاخیر انداختن درمان

دکتر هاشمی فوق تخصص درد با اشاره به عمل تعویض مفصل زانو که این روزها در قشر سالمند جامعه بسیار شایع شده، ادامه داد: اگر در دوره ریکاوری درد کنترل نشده و بیمار نتواند در مدت زمانی کوتاه خود را به شرایط نرمال برگردانده و عصب و عضله نیز باهم هماهنگ نشود، نتیجه عمل جراحی از بین می رود که عامل اصلی آن، درد است. در سایر جراحی ها نیز همین امر صادق است، اگر نتوانیم درد را کنترل کرده و دوره نقاهت طولانی شود، بافت آسیب دیده نمی تواند خودش را بازتوانی کند. دکتر هاشمی با بیان اینکه همین مساله اهمیت  کنترل درد بعد از عمل جراحی را دوچندان می کند، گفت: اهمیت این امر تا جائی است که در برخی جراحی ها کنترل درد از خود عمل جراحی مهمتر است. برنامه متخصصین کنترل درد باید پیش از انجام جراحی کاملا مشخص بوده تا بلافاصله بعد از عمل کار کنترل و درمان درد آغاز شود. در این میان بازگشت سریع بیمار به زندگی عادی و ترمیم سریع ماهیچه ها اهمیت زیادی دارد، چراکه ماهیچه خیلی سریع توانایی خود را از دست داده و بازیابی و بازتوانی آنها در این شرایط بسیار سخت است. در همین راستا، ازآنجاکه کاهش دوره نقاهت و بستری بیمار از اولویتهای وزارت بهداشت است، توجه به کنترل درد بیمار برای تسریع ترمیم بافت آسیب دیده نیز ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

ویزیت آنلاین

با توجه به تعداد بالای مراجعین حضوری کلینیک درد دکتر هاشمی امکان ویزیت آنلاین فراهم شده است لطفا روی دکمه زیر کلیک کنید